18 oktober 2007

Kiss i handfatet

Jag är en 3-nummersprenumerant av tidningen Hennes. Att det är endast tre nummer är viktigt, eftersom jag egentligen inte anser mig vara tillräckligt sofistikerad (läs gammal) för att läsa en sådan tidning. Hur jag då valde att bli prenumerant är en annan historia, som för den flitige läsaren finns att läsa längre tillbaka i bloggen.
Igår kom det ett nummer av Hennes och jag började läsa så flitigt som jag alltid gör med de tidningar jag prenumererar på, dvs bläddrar halvintresserat igenom den och orkar läsa i snitt en och en halv artikel per tidning.

Det lilla jag läste i Hennes handlade om vad som rör sig i mäns hjärnor. Följande var vad jag läste då en man gav ett par erkännanden om mäns mer eller mindre snuskiga vanor:
"När vi ändå är igång och biktar oss kan vi väl lika gärna erkänna att ja, vi porrsurfar (lite för ofta!)." Jag rycker på axlarna och tänker "Whatever, vem kunde inte ha räknat ut det?".
"Ja, vi tar på oss dina stringtrosor när du inte är hemma." Va? Varför, tänker jag och får en mindre smickrande bild i huvudet när jag föreställer mig tidigare pojkvänner i mina underbyxor. Jag försöker att inte tänka på det p**gsvett som hamnat bland mina underkläder, enligt den här teorin.
"Och ja, vi kissar gärna i handfatet (eftersom det kräver mindre precision än toan)."
Här, HÄR reagerar jag starkt.

Kissa i handfatet!? Gör man så? Inte bara att man gör det, utan gärna också. Är det sant, är det sant, är det sant!? Med tanke på min känslighet då det gäller smuts inne i badrum är detta bland de äckligare saker jag kan tänka mig. Jag mår inte bra av att få reda på sånt här snusk!

Nog med att killar inte spolar efter att de kissat, spottar i handfatet utan att skölja bort det, skiter ner toaletten utan att städa efter sig, lämnar kiss på ringen och inte byter kalsonger varje dag, de kissar i handfatet också!

Det är bara 1 år i mitt 21-åriga liv som jag inte bott i ett hushåll utan en man och jag hoppas för min egen överlevnad att det här inte är sant att alla män läcker fritt i alla handfat de kommer åt. Jag vet inte om jag klarar av att gå vidare om detta stämmer och jag kommer definitivt inte att vilja bo tillsammans med en kille på ett tag!
Nu flyttar jag, D, till ett tjej-kollektiv, så det så. Där kan man minsann inte kissa i något handfat inte.


Ps. Ludenben har skaffat sig en snorrensare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag ångrar mig ändå lite att jag släppte iväg dig. Och NEJ, det är INTE sant!

Josefin sa...

Känns ändå lite betryggande att någon säger att teorin inte stämmer. Om det inte är förnekese?

Anonym sa...

Jossa, det här var typ en av de vidrigaste saker jag läst på länge. Usch säger jag bara, usch!

Josefin sa...

Ja, att det var vidrigt? Jag får dock höra att det inte är sant, men varför skrev de då så!?!?

Anonym sa...

För att de kan...eller nåt.