19 oktober 2007

Pyssel

Idag hoppade jag på tunnelbanan och åkte in till stan för att utföra så mycket som ett enda ärende. Detta var att besöka Panduro för att köpa material till att göra örhängen. Länge stod jag där och valde bland alla pärlor, hängen och tillbehör. Tillslut hade jag fått ihop tillräckligt mycket material för att kunna koka ihop ett par örhängen på hemmaplan.

Väl hemma väntade syster, ivrig att pyssla. Vi satte igång med skapandet och mitt första örhänge började snabbt ta form. Syster var inte lika snabb i starten, men vi hjälptes åt att klura ut hur hon skullle göra. En och en halv timme senare var jag inne på mitt fjärde örhänge medan syster fortfarande satt och böjde till materialet för sitt första. Hon muttrade och svor medan jag glatt inspekterade mina kreationer. Tillslut brast systers tålamod och hon lämnade trotsigt sitt inte-ens-nästan-färdiga örhänge på bordet. Jag tror inte hon kommer att vilja pyssla med mig igen.

Här är vad jag lyckades skapa denna hösteftermiddag:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet, inte alls okej egentligen. Men den här kunde jag bara inte vänta med. Den ligger nu i säkert förvar i ett skåp och väntar på att få uppfylla sin plikt under december månad.
Fina örhängen!

Anonym sa...

Nu har jag sett dina örhängen, om hon nu hade varit blind så är det ju snällt att du inte lurar henne iaf. Och med det vill jag ha sagt att de var fina.