21 februari 2008

Drop the bomb

Jag har funderat på det här ett tag nu, men jag har inte vågat spika det ännu.
Om jag skriver det här på bloggen kommer det nämligen att vara skrivet i sten.
Om jag misslyckas kommer jag att måste erkänna det här och skammen kommer att vara stor.
Ändå...

Jag. får. inte. köpa. godis.*

*Godis, köpta kakor och andra sötsaker ingår alltså inte i min budget längre. Observera att detta inte gäller för all livstid, utan bara tillsvidare. (Förslagsvis till den 25 mars.) Om jag gör ett misstag måste jag erkänna det här på bloggen för att få chansen att stenas och skämmas offentligt. Detta har ingenting med huruvida jag får äta sakerna i fråga eller inte, utan bara att jag inte får köpa dem själv. Jag tackar alltså inte nej till bjudet godis. Jag reserverar mig för särskilda undantag.



Vilka tror att jag kommer att lyckas?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jag.

Anonym sa...

lainen. förslag: ska vi göra en pakt? till den 25 mars? (jag kommer dock måsta ha den till 25e april...) att vi inte får köpa godis och annat "onödigt gott" med tanke på ekonomiska krislägen? jag förstår att du är i ett krisläge efter som du tar upp frågan. jag är i ett K R I S - läge (minus 12000..) så det vore bra med en pakt. givetvis ingår inte gratis godis. baseras ju på ekonomiska syften så behöver man inte bjuda tillbaka- ät! vad tror du? skulle vara skönt med en pakt i denna svåra fråga...(jag tror även att mörk choklad måste ingå- även fast det är bra för hjärtat...)