19 februari 2008

Dyr shopping, den dagen!

I fredags fick jag prova på det glamourösa shoppinglivet tillsammans med A. Längs biblioteksgatan gick vi och tittade i märkesbutiker, suktande efter alldeles för dyra kläder.
A köpte ett par skor från Armani för priset av två tusenlappar (hur många avocados är inte det!?). Sedan tänkte han köpa en snygg jacka för sextusen, men tyvärr fanns den inte i hans storlek. Tur, tänkte jag, för i min värld är ingen jacka så snygg att jag skulle lägga ut närmare två måndshyror på den.
Ändå blir jag avis på A för att han kan ha, och har, andra prioriteringar. Vem vill inte gå runt med en flashig märkespåse och se allmänt skrytig ut på stan?

Jag funderar på om jag ska köpa den väldoftande Armani City Glam. Dock inte innan min budgetperiod är slut. Just nu går mitt resonemang nämligen såhär:
Ingenting är så snyggt, bekvämt eller luktar så gott att jag offrar mina matpengar! Ingenting kan ses som värt att köpa "för att det är så billigt" när man inte har några pengar.

Ibland hatar jag budget-Lainen, för den här är verkligen en godbit:



1 kommentar:

Anonym sa...

Hur lyckas du hålla dig till din budjet??? Jag har också en baramat budjet, men vips så köpte jag visst och vops så sitter jag nu och knaprar på godis. Hjälp!