21 februari 2008

Jag kommer att sakna den

Imorgon är det domedagen när det gäller mina photoshopövningar.
Jag måste lämna tillbaka den underbara boken på stadsbiblioteket.
Om någon där ser en person hålla fast en bok, skrika och gråta för att sedan släpas ut ur byggnaden av hårdhänta vakter så är det det inte jag. Så lågt skulle jag inte sjunka. Jag har nämligen tänkt köpa boken i sinom tid.
Tills dess kommer jag att sörja.

Men jag har lärt mig att:
Jobba med kurvor, bleka ögonvitor och tänder, göra retucheringar och silkeslen hud, ta bort blänk och korrigera när blixten har frätt sönder bilden, ändra färg på hår och ögon, jobba med filter i andra syften än för att leka, samt skapa svartvita bilder på en mängd olika sätt (Bild-läge-gråskala är inte det ända rätta.)
Med mera, med mera, med mera.

Frågan är hur länge mina nya kunskaper kommer att finnas kvar i min hjärna. Ibland läcker den nämligen som ett såll. Det återstår att se!

Inga kommentarer: