21 februari 2008

I ett trött tillstånd...

Igår somnade jag, i mina ögon, rikitgt tidigt. Redan vid halv tio hade jag sussat in i drömmarnas värld. Jag har bara sovit nån timme mer än vanligt, men jag är ändå enormt mycket piggare än tidigare. Resultaten bli då att:
1, Jag kan skriva rätt
2, Jag inte är i tok-behov av en powernap även om det inte skulle sitta fel.

Imorse klockan fyra stördes jag i min sömn. Jag vet inte om jag hade drömt om att jag var på jobbet eller liknande, men jag vaknade i alla fall och började fundera.
På pasta.
Jag undrade för mig själv vad jag skulle göra åt att jag sparat lite pasta i kylen för flera dagar sedan, men ändå varje dag använt av den nya pastan. Min sparade pasta hade alltså blivit gammal och möglig, inte speciellt fräsch att göra pastarätt av.


Jag försökte, men kunde inte sluta fundera på detta. Tillslut ruskade jag om mig själv och tänkte:
Kom igen bruden, klockan är fyra på morgonen och du grubblar på pasta!
Jag kom överens med mig själv om att mina problem låg i en liten klump i sängen, precis framför mitt ansikte. Om jag vände mig om med ansiktet åt andra hållen skulle jag inte se dem, och jag skulle kunna somna om. Jag vände mig då om och somnade som en stock, innan min hjärna han börja proucera mera pennepasta på min näthinna.

När min väckarklocka ringde, 35 minuter senare, insåg jag att det med den sparade, mögliga pastan bara var skitsnack.
Vaför skulle jag ha lämnat en massa möglig pasta i kylen för?

Inga kommentarer: