5 februari 2008

Lainen dissar

Näe, det blev inte av att baka semlor idag.
Tant Moral inom mig har för närvarande som uppdrag att spana efter hål i min budgethållning. Hon tyckte inte att det var okej att köpa mandelmassa, grädde och en massa andra saker för att baka något jag inte kommer att äta av själv. Tant Moral hävdar att jag måste vara lite ego för att kunna hålla min budget. Jag tycker att Tant Moral ska bidra till min ekonomi genom att gå och ställa sig i ett gatuhörn och pling-plonga på en balalajka och tvinga folk att belöna henne med småslantar. "Många bäckar små", som min snåla chef brukade säga när man hittade en 50-öring på golvet.

För att stilla mitt bakningsbehov ska jag göra hemmagjord pizza till middag. Gottigottgott och det kommer att räcka till flera små matlådor som jag ska pressa in på min hylla i frysen tillsammans med brödet som jag bakade igår.

Alltså; diss till semlorna idag!
(Men jag tänker ändå göra som alla andra bloggare idag och lägga upp en bild på en semla, som om någon inte skylle veta hur en ser ut.)



Inga kommentarer: