9 februari 2008

Vad jag har gjort då jag inte haft tid att blogga

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit med syster en lång, lång stund. Jag ska lite snabbt berätta vad jag har gjort, men jag väljer att ta det baklänges:

Jag kom äntligen hem, skulle speeda upp för trappan och ta mig in i lägenheten för att få vila ut. Då trampade jag snett, snubblade och landade med knäet rakt på trappkanten. Då pratar jag om samma knä som jag skadade för ganska precis en vecka sedan då kärringen knuffade mig ut ur bussen. Jag blev tvungen att aja mig ett tag medan blod åter igen började droppa från mitt knä.

Kvällen har före detta tillbringats hemma hos systers kompis. Hennes son har 5-årskalas imorgon, så vi hjälpte till med förberedelserna. Kalasmuffins och sjörövarflaggor. Lillkillen hade sockerkick hela kvällen, sprang fram och tillbaka, skrek och busade. Inte konstigt att jag blev så trött att jag missbedömde var fötterna skulle placeras för att träffa trappstegen.

Idag har jag och syster varit på stan, efter att jag hade vaknat upp på deras soffa imorse. Igår kväll anlände jag till syster och D där vi avnjöt en middag, hamnade i koma, drack vin, öl och drinkar och spelade TP. Jag är värdelös i TP, men jag och D vann mot syster och C, trots att D gav upp redan efter halva spelet. Bra jobbat, Lainen!

Det kankse blev virrigt att skriva allt i baklänges-ordning, men det skiter jag i.

Inga kommentarer: