4 februari 2008

Omplåstrad med bacon

Seriöst, jag har använt upp ungefär ett helt paket plåster på bara ett par veckor. Då snackar vi inte ett 5-pack bamseplåster, utan jag tror att den slutgiltiga summan har landat någonstans runt 20.
Jag fick skavsår av mina springskor och varje gång jag tog på mig ett par skor gick såret upp igen. Mitt rum förvandlades till en sjukstuga där jag ständigt fick ligga och plåstra om mina stackars små hälar.
Just när det hade läkt uppstod kärring-incidenten som gjorde att jag var tvungen att plåstra om mitt knä gång på gång för att slippa få fasttorkat byxludd i sårskorpan.


När jag har slutat vara en skadad plåsternörd ska jag köpa en ny plåstersamling. Jag har bestämt mig för att ge upp hudfärgade plåster och satsa på någonting annat. Hudfärgade plåster är kanske det fulaste som finns och de är ändå inte ens nästan hudfärgade på mig. De är nog hudfärgade på ytterst få personer, eftersom plåsterföretagen utgår från att alla har samma hudfärg och att varken albinos eller mörkhyade personer excisterar.

Jag ska nog köpa baconplåster, skada mig i pannan och omsorgsfullt plåstra om mig själv. Sedan ska jag gå runt och låtsas som att det inte ser ut som om jag somnat i tallriken då jag ätit ägg med bacon till frukost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lovar att byxludd inte är det enda du har... :P