3 februari 2008

Om mitt nya jobb (för frågor har uppstått)

Som sagt, det var ett tag sedan jag bloggade, och det har hänt en del mer och mindre intressanta saker sedan dess. Jag hade flera saker som jag hade tänkt skriva om, men det fanns aldrig tid för det.

Därför ska jag väl börja med att meddela att jag fått jobb.
Jag fick prova jobbet genom syster och efter lite provjobbande fick jag hoppa på de arbetandes karusell. Jag jobbar med att göra sallader, mackor och wraps i köket, hacka en väldans massa grejor också kommer jag att få stå i kassa och göra kaffe. Samma gamla uppgifter som på mitt förra jobb, men ändå lite mer varierande. Dessutom är arbetsgivaren seriös, så det duger bra för mig!

Ja, jag kommer att börja klockan sex på morgonen ganska ofta, men jag fårstår inte varför alla klagar? Att gå upp ett par timmar tidigare än resten av svensson-Sverige är inte jobbigt. Okej, 04.40 är ingen trevlig tid att se när väckarklockan börjar gnälla, men det är sant, man vänjer sig faktiskt.
Dessutom; hur vore det inte att sluta runt klockan ett på dagen och ha hela dagen fri för valfria aktiviteter?
Att jobba 06-13 är drömtider för mig om man jämför med mitt gamla jobb där 12-19 gjorde att jag aldrig hann med något vettigt på min fritid.

Jag är alltså nöjd för tillfället, men det verkar som om jag kommer att behöva söka ny bostad snart. Jobbigt, men tur att jag inte blev bostadslös och arbetslös på samma gång. Det vore lite väl tattigt för min smak.

2 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Ny bostad??
En annan börjar faktiskt 0548 och kliver upp 0430.Du har ju sovmorgon jämfört med mig.

Vår nya värld sa...

Ja och i värsta fall så är vår soffa rätt bekväm. :)