22 oktober 2007

Drömmande idéer

Det är alltid när jag ska sova som jag kommer på geniala saker som vad jag ska skriva på bloggen, vad jag behöver handla eller vad jag ska äta till middag. Ibland när jag vaknar på morgonen kommer jag ihåg det, ibland har det hur mycket jag än letar i hjärnan lämnat mitt medvetande.

Inatt kom jag på något riktigt bra att skriva om, men det enda jag kommer ihåg av det nu är att jag tyckte att det var skitbra och att det var någonting av något slag. Mer minns jag inte.
Jag tyckte alltså att det var underbart bra i sovande tillstånd, men det är inte säkert att det var något relevant för det. En gång vaknade jag på morgonen och tänkte "Yes!". Jag kom nämligen ihåg att jag hade krossat en myt, men när jag kom på att "myten" handlade om att det inte är sant att människor kan simma eller nåt liknande var jag inte lika nöjd. Det jag kom att tänka på igår kan lika gärna ha varit crap, med andra ord, så jag borde inte sörja.

Men å andra sidan drömde jag en gång att jag skulle ge mormor fotopussel i födelsedagspresent och när jag vaknade på morgonen började jag genast beställa det, eftersom jag haft idétorka på presenter i flera veckor. Mormor blev jätteglad för pusslet och la det gång på gång.

Även om nattens idé var en av det skogstokiga slaget irriterar det mig att inte veta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl lite sent att komma på vad du ska äta till middag när du ska gå och sova? :P Eller planerar du en hel dag i förväg? Det om nåt är överambitiöst!

Josefin sa...

Ibland måste man ju vara överambitiös och planera i förväg så att man kan gå och handla sin mat! Det måste man ju göra själv när man inte bor hemma, förstår du. :P