24 oktober 2007

Lainen med kärlekshandtag

Fläskmage med rejäla kärlekshandtag är vad jag kommer att få. Kombinationen att jobba på ett café och att inte träna är knappast den bästa. Eftersom min värsta mardröm är att få samma kroppsform som en kägla måste jag göra något åt saken. Att träna är ett förslag. Men hur länge har jag inte försökt komma igång med träningen igen? Det var flera år sedan jag slutade och jag ångrar mig bittert.

I min garderob står ett par träningsskor som jag har köpt för ett år sedan. Eftersom jag aldrig har använt dem är de tindrande vita och skjuter bländande skott rakt i mina pupiller varje gång jag öppnar garderobsdörren.

Den 25 mars skrev jag på min blogg:
"Uäck, det är väl bara att gå till Iksu och köpa ett träningskort. Alltså ska jag starta redan imorgon. Det kommer att gå så bra. Redan i slutet av veckan kommer jag att vara ett vältränat hälsofreak."
Det blev jag inte. För jag har fortfarande inte gått till Iksu och köpt något sabla träningskort. Nu bor jag i stora Stockholm, det kryllar av klubbar och gym och jag borde verkligen "ta tummen ur", pallra mig dit och be dem tvångsomhänderta mig tills jag är villig att komma tillbaka frivilligt för att träna.

Jag behöver verkligen någon som piskar på mig litegrann och tvingar mig att träna. Redan i april vädjade jag på min blogg och bad att nån skulle tvinga mig. Var det nån som gjorde det? Skulle inte tro det.

Mina nya roomies tränar mycket. Hoppas att de får mig att falla för grupptrycket så att det blir en människa utan kärlekshandtag av mig någon gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ok, nu är du utmanad! Plocka fram skorna och damma av dem. Det är dags att pressa pulsen i toppen och få en kondition som inte är av denna värld. Är du med?

Anonym sa...

Hej igen! Jag kan gå med i kärlekshandtags-klubben... Hänger rätt bra här med.. Men jag jobbar på det.. Eller nåt iaf! :)