21 oktober 2007

Kvarglömt

Jag sitter i mitt nya rum nu. Det har precis slagit mig att glassen som jag köpte igår är glömd i Kista. När jag kom på det tänkte jag "öööhhhhh" samtidigt som jag såg framför mig hur syster och D satt i soffan med sina översta byxknappar öppknäppta, proppmätta men fortfarande kalasande på en låda glass. Utan mig!
Nåja, det kan man väl bjuda på.
En sak som däremot besvärar mig på riktigt är att jag också har glömt min laddare i mitt gamla rum. Det är ett problem som kan komma att jaga ifatt mig och hugga mig i ryggen redan imorgon. Jag klarar mig inte om telefonen dör, så är det bara. En avstängd telefon ger mig känslan av att jag missat nåt, vilket i sin tur manar fram kalla kårar längs min rygg. Måste kontakta syster angående min kris imorgon.

Diverse kvarglömda smågrejor kommer nog att kunna hittas av syster och D de kommande dagarna. Hårnålar, strumpor, nagellack, kläder... Men jag visste innan att det inte skulle finnas en chans att jag skulle få med mig alla mina saker på en gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske inte är det farligaste att ha glömt lite grejer hos dem? Du lär väl fåtillbaka dem? Åk dit och hämta vetja!