25 oktober 2007

Ingen lön

Den 25 oktober och alla arbetande människor går med ett leende på läpparna. Idag är det nämligen löning, samma dag för (nästan) alla.
Själv har jag observerat att en lön har halkat in på mitt konto. Kul för dig, tänkter ni, men jag är måttligt irriterad. Jag har ju haft två arbetsgivare och ska få två löner nu, inte en. Det innebär att ungefär hälften av mina pengar lyser med sin frånvaro. Jag vet inte vem det är som inte har betalat mig, men jag misstänker att det är käre gamle Wayne's som "missat" att ge mig lön för mitt hårda slit.
Jag ska forska i detta och sätta press på den arbetsgivare som inte tycker att man ska betala ut löner i tid. Försening av löner är nämligen något som ligger långt, långt ned på min usch-lista.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mammi här.Ja,Waynes....om det blir problem så hota med att mammi alltid är pigg på att komma ned.

Vår nya värld sa...

Det är bra! På dem bara, right on!!! Jag kan också hjälpa till.

Anonym sa...

Jag har inte fått en enda! Alltså är det mest synd om mig!