24 oktober 2007

Gandalf

Idag stod Gandalf bredvid mig i kassan när jag handlade på Willys. Det är sant, det var Gandalf! Han hade långt vitt hår och massor av skägg, alltså: Gandalf. Han berättade för kassören att han skulle åka hem och knapra vitlök. Det kanske är nåt trick av nåt slag för att bibehålla sina trollkarlskrafter och odla ännu mera skägg? Även fast det verkar lockande (det med trollkarlskrafterna, inte skägget) så är det inget jag tror att jag ska prova själv. Jag tror att en stark arom av vitlök från kassa-tjejen på caféet kan vara hämmande för ökningen utav kunder.



Den här bilden var sjukt lik Gandalf när jag såg honom på Willys. Han hade dock inte med sig käppen och var inte klädd i en luciaklänning av något slag. Han hade nog kamouflerat sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag blir stor ska jag inte börja knapra vitlök och inte berätta det för kassören heller.