29 oktober 2007

Jag är nyfiken!

Mamma har skickat ett paket till mig, jag hittade avin på dörrmattan när jag klev in genom dörren. Jag startade direkt datorn för att hitta placeringen på kiosken som förvarar mitt paket tills jag ska komma och hämta det. Exhalterad av nyfikenhet hoppade jag ut i regnet även fast jag var hungrig som ett djur (av det större slaget). Men endast en riskaka i magen traskade jag de tre långa minuterna till kiosken i fråga för att upptäcka att de stängde klockan sju. Jag slutade jobba klockan sju, så med enkel huvudräking kan man få fram att detta klockslag redan var förbi när jag förtvivlat ryckte i den låsta kioskdörren.
Inte förrän i övermorgon kommer jag att hinna hänga på låset klockan tio på morgonen för att få veta vad det är i mitt paket som mamma har skickat ända från Norrland.

Jag är fortfarande exhalterad av nyfikenhet, hungrig som ett djur och dessutom är jag blöt för att jag glömde paraplyet.
Eftersom jag inte kan stilla min nyfikenhet just nu väljer jag att stilla min hunger. Detta med hjälp utav curry-quorngryta à la Lainen.

Inga kommentarer: