1 november 2007

För jag kunde inte blogga imorse

Imorse var det en vanlig morgon: Jag vaknade, duschade, startade datorn, åt frukost. Men sedan insåg jag att internet inte funkade. En dålig start på dagen.Ett citat av mig själv:
"Jag hoppas internet funkar då jag kommer hem ikväll så att jag kan blogga om att det inte funkade imorse."
Sagt och gjort.
Men det verkliga problemet ligger inte i att jag inte kunde blogga, utan att jag hade för lite pengar på kontot för att köpa träningskort, vilket jag tänkte göra idag. Utan internet kunde jag inte föra över pengar för att åtgärda problemet. Det är inte mitt fel, men jag har nu misslyckats med min duktighet idag, tack vare dumma, ofungerande internet!

Igår bloggade jag och skrev att det var torsdag. Det var det inte. Det var onsdag. Idag är det torsdag. Oftast måste jag tänka efter för att veta om det nyss har varit helg eller om det är helg snart. Men jag jobbar ju var och varannan dag, så det är omöjligt att hålla reda på dagarna. Mina dagar sorteras i två olika fack:
-Dag då jag jobbar
-Ledig dag
Om det är måndag, onsdag eller fredag är irrelvant.

Inga kommentarer: