31 oktober 2007

Paketöppning live

Direktsändning här på bloggen.
Jag har precis varit nere på kiosken och hämtat ut mitt paket från mamma. Det är ett stort, grönt Postenkuvert. Paketet är mjukt och jag är väldigt säker på vad det är innuti. Mjukt och skönt och av det egna färgvalet ljust lila.
Nu ska jag öppna paketet.

En prydligt ihopvikt kofta ligger i paketet tillsammans med ett meddelande från mamma, skrivet med röd text på ett extra fint papper. Jag provar koftan som är stickad på stickmaskin, den är mjuk och värmande (fast jag egentligen redan är varm efter promenaden till kiosken).

Mamma har ansträngt sig och skickat en hemmagjord kofta ända till Stockholm, till mig! Perfekt när snål-höstvindarna börjar plåga mig för jämnan så att jag knappt törs gå ut genom dörren mer.
Tack mammi.

2 kommentarer:

Vår nya värld sa...

Visst är det mysigt när man får små söta brev och paket från Mammi. Jag har en hel uppsjö av grattiskort där står att man är saknad och små lappar som kommit prydligt skrivna på fina papper tillsammans med ett paket någon gång. Har inte hjärta att kasta dem, det är ju Mammi som skickat!

Anonym sa...

Varsågod gumman!
Det har varit kul att läsa om paketet i din blogg.
Mammi