29 oktober 2007

Risk för förpuppning i tapeter

Såhär ser en bit utav mina tapeter ut:



Och så fortsätter de sedan, våd efter våd runt hela rummet.

Jag tycker inte om att titta på ett virrvarr av en massa sträck just innan jag ska somna. Vitt, rosa, gult, grönt och blått är fyra färger för mycket för min smak. Det är ju värre än Petter och hans fyra getter. Våga hålla sig till en fin och gosig färg så att inte tapeterna tar mer uppmärksamhet än inredningen och eventuella tavlor. Det gör dessa. Det är därför jag oroar mig för att de ska komma och ta mig. Om man tittar tillräckligt länge på dem uppstår en tryckande känsla, som om de kommer närmare.
Nåja, man kan ju inte satsa allt på inredning då man inte ens har en egen lägenhet. Men fortfarande; om jag inte hört av mig på ett par dagar har nog mina tapeter trillat ned på mig och lindat in mig i en liten puppa som hjälplöst ligger och kippar efter luft på golvet (som jag hellre skulle ha som tapet).
Var observanta för Lainens egen säkerhet.

2 kommentarer:

Malin sa...

AAAAAHHH!!!! Jag förstår din skräck. Det ser ju ut som larver. Gud vad läskigt.

Jamen just! Det tror jag till och med att jag kommer ihåg att hon berättat. Måste ta en diskussion med henne.

Anonym sa...

Har tapeterna tagit dig än? Sitter här med fingrarna korsade :P