28 oktober 2007

Morgonen efter

Jag öppnar ögonen. Morgonljuset är alldeles för ljust och skär in i mina sömndruckna ögon. Jag försöker svälja, men det raspar till i munnen. Jag inser att jag har en bit sandpapper i munnen och försöker förtvivlat spotta ut det. Sedan inser jag att det är min egen tunga.
Vatten...

Hur har nu detta gått till? Jo, tänker jag och börjar minnas kvällen före dagen efter. Minns att vi var hos R på Zinkensdamm och att jag lärde mig att Jack Daniels smakar för illa för mitt eget bästa. I tunnelbanan kom jag på att jag glömt telefonen, så jag skickade iväg de två springarna K och H för att hämta den, sedan betalade jag motvilligt för en taxi till Riddarholmskajen. Sedan var det dansgolv och proppfullt med folk. Jag åt en halv korv och sex nuggets efteråt, de bara slank ned. Det är först nu som det slår mig att jag faktiskt inte äter varken korv eller nuggets. Men vad gör man inte för att stilla hungern efter en lång arbetsdag inklusive en hel utekväll?

Trött är jag för att jag vaknade tidigt utan att kunna somna om. Ont i kroppen har jag, speciellt i fötterna, efter dans och högklackat i en fotdödande kombination. Trots detta är jag nöjd efter att ha haft en riktigt trevlig lördagskväll. Jag beslutar mig dock för att återgå till sängen där jag ska ligga tills någon ringer och säger åt mig att komma in till stan en sväng.

Inga kommentarer: