16 januari 2008

Beröm från arbetsförmedlingen

Imorse steg jag upp tidigare än tupparna själv. Efter att ha gått runt och gnällt en stund för att jag inte tycker om att gå upp tidigt gick jag till arbetsförmedlingen.

Väl där hade jag ett möte med min handläggare, vilket kändes fullkomligt värdelöst när jag tänkte efter. Jag skulle alltså meddela att jag sökt jobb, visa mina ansökningshandlingar och få en handlingsplan på de kommande tre månaderna även fast jag uppskattningsvis kommer att ha jobb om en vecka. Men vad gör man inte för att a-kassan ska bli nöjd?

När jag visade upp mitt cv och en ansökan tittade handläggaren noggrannt igenom den. Han sa att han har jobbat med många ungdomar, men att han få gånger har sett så bra ansökningshandlingar. Sedan, efter att ha vattnat mitt ego lite till, bad han att få ta en kopia på mina papper för att visa andra hur det ska gå till.
När jag lämnade arbetsförmedlingen för att gå hem och sova var jag stolt som en tupp, hoppas att mina braiga ansökningshandlingar kan ge mig ett bra jobb.

Idag ska jag dessutom på en till intervju. Denna gången är det på en restaurang, ett ställe som jag vet är ganska snyggt och coolt.
Håll tummarna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ!

Mammis Blogg sa...

Jag vill också se hur braiga ansökningar ska se ut!!