14 januari 2008

Det här med avocado

Igår köpte jag en avocado på Willys, numera Hemköp, för 8.90 kr.
Idag gick jag till Hötorget och köpte tre avocados för tio kronor.
Lyckan är gjord.
Försäljaren försökte få mig att köpa sju avocados för 20 kr, men jag hejdade mig.
Jag ska gå dit och köpa tre färska om någon dag istället för att låta dem ruttna i kylskåpet. Eller så köper jag sju, det beror på.

Jag är sjukt förtjust i avocado. Ibland äter jag ett par per dag. Om det finns sallad med avocado i petar jag ut avocadobitarna och blir sur om andra också gör det. Om jag bara har en avocado finns det inte en chans att jag kommer att dela med mig.
Lainen doesn't share avocado.

Imorgon ska jag skära upp en avocado och äta på en bit hårdbröd till frukost. Jag väntar med spänning, ikväll är nästan som dagen innan julafton. Avocadofrukost, mm...

Till sist vill jag bara tacka djungeldjuren, fjädermolnen och eventuella högre makter för att avocado faktiskt är nyttigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, samuel älskar också avocatdo. Han blev helt salig när de var på extrapris

Josefin sa...

Det förstår jag att han gör, det borde alla göra. Fast egentligen inte, för då blir det mindre avocado kvar till mig...