17 januari 2008

Min promenad (som jag inte gick vilse på)

Idag gick jag trots allt på min promenad. Jag letade efter sjöarna och hittade dem förvänansvärt lätt.

Där var det finare än jag trodde och jag såg minst trettioelva motiv som jag skulle vilja fota. Jag hade med mig min äckliga
digitalkamera, men den tar värdelösa bilder och äter upp nya batterier så att man bara kan ta ungefär tolv bilder.

Eftersom jag ser världen i fotografitillfällen blev jag mer och mer bitter över att jag inte har en systemkamera, digital då alltså. När jag har skaffat en sådan ska jag gå till sjöarna och fota tills mitt finger går av. Tills dess ska jag sitta och skicka ut bittra önskningar om att dammråttorn
a hemma hos syster och D förökar sig extra fort bara för att de har en finfin kamera.



Skog och vatten, mer likt hemma kan det inte bli...

4 kommentarer:

Mammis Blogg sa...

Jobb=pengar.
Pengar=digital systemkamera.

Vår nya värld sa...

Ja men kom över då så tar vi en fototur någon dag.

Anonym sa...

Oklart. Bara oblogglust antar jag. En vacker dag kanske den kommer tillbaka. Känns det bra att vara tillbaka söderut?

Anonym sa...

Haha, jag får också ångest över att inte ha en systemkamera. Man ser hela tiden saker man vill fota :) Jag ska köpa en om en vecka när jag fått lön. Men vet inte vilken ännu. Funderar på en Nikon D40 till att börja med. Du har inga tips eller så? Vilken kamera tänkte du köpa? :)