19 januari 2008

Mysmiddag och brandlarm

Trots min kassa tidsplanering blev det middag hemma hos mig i kvällningen igår. K var den ursprungliga middagsgästen, men var gör man när man träffar A och H och de inte har några planer på middag?
Fisk och grönsaker i ugn, potatis med persilja och vitlök, samt en sallad med massor av avocado. Alla utom A blev mätta och belåtna.

Vi hann just sluka middagen, byta kläder och fixa till oss lite innan det var dags att åka in till stan. Jag och K dumpade de andra på vägen och mötte upp med S och A från mitt gamla jobb.
Vi gick på jakt efter ett billigt ölställe. Eftersom vi var så sent ute var det för mycket kö och när vi väl kom in var ölen inte lika billig som under de tidigare klockslagen.

Resten av kvällen tittade vi på band på Mosebacke. Kanske inte musik som passade oss alla, men vi var där som S supporters. Jag fick, till min egen stolthet, vara förste fotograf och dokumentera så gott det bara gick åt S.

Plötsligt, när bandet var mitt uppe i ett utdraget skrik, hoppade en i personalen upp på scenen, tog micken och sa att alla måste gå ut. I bakgrunden hördes det tjutande brandlarmet.
Vad är oddsen?
Vi fick stå ute i snålblåsten och regnet (utan ytterkläder) och sura ett tag innan det var dags att gå in. Efter det varade inte kvällen länge till, utan vi kastade in handduken och åkte hem.

Då var den fredagskvällen avklarad.

Inga kommentarer: