16 januari 2008

Utvärdering av K's bloggande

I början gnällde K mest över att han var "tvungen" att gästblogga, men i slutet tror jag att han tyckte att det var ganska kul att publicera sina spontana tankar. Grejen är bara den att fler ord kommer ur honom när han pratar än när han skriver, och då snackar jag om extremt många fler ord. Det återstår alltså att se om han själv kommer att bli en sann bloggare eller om han håller sig till att ordbajsa endast i tal. Om jag ska tänka på min dyrbara tid hoppas jag inte att han börjar blogga så mycket, jag har ju redan över tjugo bloggar på min lista som jag läser då och då.
Hur offrigt är inte det?

Jag tycker dock att det var lite taskigt att han liknade min estetiska bild med en Lainen som har fallit offer för misshandel. När han skrev det hade han inte ens lagt märke till att ögonen i headern hade olika färger. Dessutom trodde han att ögat längst till höger, alltså det röda, var grönt. Snacka om färgblindt beteende!



K in action
Ungefär så här misstänker jag ibland att färger ser ut i K's värld.

Inga kommentarer: