25 januari 2008

Min vanliga tur

Jaha.
Det var tydligen fel i min adressändring.
Jag hade bara ändrat min bostadsadress, inte min postadress.

Jag har adressändrat fem gånger förut och jag har aldrig behövt göra det här förut, hur skulle jag kunna veta!? Tydligen måste jag ändra det hos skatteverket, skriftligen, och Adressändring skulle ha informerat mig om detta.
Har de gjort det?
Näpp!


Jag säger ju det, jag har adressändrat så många gånger att det har fuckat upp sig totalt. Tre månader har gått och min postadress har varit i Kista medan jag har väntat under brevinkastet i kollektivet som inte är i Kista.. Hur mycket post kan ha kommit bort? Tänk om det var räkningar! Tänk om jag har hamnat hos kronofogden!?

Jag får nästan svettningar.

Men ändå, jag har ju meddelat alla företag som brukar skicka brev till mig, det är bara a-kassan som envisas med att följa skatteverkets uppgifter istället för mina.
Nä, ska skicka in den där blanketten, bums!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja! Och stackars alla oss som bor här uppe som går och är livrädda för att få skabb :P Vi törs knappt röra varandra nu för tiden.

Åhå vad kul! Hörde att dom lanserat 450D nu också. Den kankse man borde kika på ;)

Anonym sa...

Måste man gå till skattekontoret? varför? jag har bara adressändrat på internet, funkar inte det?

mvh /rookie på området

Anonym sa...

Tips: www.mobila-posten.se
Hjälper dig på vägen!