23 januari 2008

WWWWRRRROOOM!!!

Med jämna mellanrum kör det förbi en bil utanför mitt hus som låter nästan som Pappis bil.
Ni som har hört den någon gån vet.
För er som inte hört Pappis bil kommer här ett exempel:
WWWWWRRRRRRROOM!!!!
Och det är när den krypkör i typ trettio. När han kör gasen i botten kan man höra honom komma från andra sidan byn. Det har hänt att jag suttit i segelbåtshamnen och på avstånd hört ett svagt "wwwwwwrrr", och någon minut senare sett honom komma på vägen.

Jag har själv aldrig kört Pappis bil, men jag har suttit på flaket när jag inte fått plats i bilen. Eller snarare legat på flaket och försökt att inte synas. Pappis bil är ingenting diskret, så vill man inte sitta på ett flak med hela byns blickar på sig är det bara att ducka.

Det var om Pappis bil det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.

Tack du Lainen för din CV- mall. Nu måste jag väl få ett jobb? För den har väl aldrig misslyckats din mall?

Anonym sa...

Jag har en navelpiercing till dig,
Bokstav X
kontakta mig på
starchild84@bredband.net
med den adress du vill ha piercingen skickad till,
märk mailet med Bokstaven tack.

Kram

Mammis Blogg sa...

Jag förstår inte varför alla anmärker på pappis bil,den är väl fin?

Anonym sa...

Hej igen Lainen. Jag tänkte bara säga att jag gjort din uppmaning!

Anonym sa...

Tack! Nu behöver jag inte ha ångest över hur lat jag är! Haha.

Jo jag tycker likadant. Jag byter upp mig sedan när jag lärt mig kameran ordenligt ;) Vad roligt! Vad var det för kamera hon hade?

Anonym sa...

Lainen, du har blivit en hurtbulle!