23 januari 2008

Värdelös dag (babbel)

Den här dagen började jag med att vara duktig och kliva upp halv åtta för att sedan fara ut och springa. Efteråt var jag stolt som en tupp och trodde att den här dagen skulle bli fantastisk bara för att den började så bra.
Men.
Så sätter jag mig på tunnelbanan, öppnar Metro och ser att Heath Ledger är död. Jag blir lite sorgsen inombords när jag läser detta.

Sedan ska jag diskutera felaktigt ifyllt arbetsgivarintyg med min förre chef. Direkt jag kommer dit och meddelar att han har skrivit fel börjar han förneka att jag gjort det. Men jag sa faktiskt inte upp mig själv, jag ska få ob och det är inte okej att skriva 70 timmar fel i antal arbetade timmar.
Jag tror inte att han kommer att skriva rätt den här gången heller.

Sedan fick jag i alla fall ge mit iväg mot systers jobb för att hämta hennes kamera som jag skulle få leka med idag. På vägen dit beställde jag en latte, betalade för den och frågade till sist om de hade laktosfri mjölk. Det hade de inte, så jag fick stå mitt kast och bli lite ledsen i magen.

Fotandet var roligt, men efter ett par timmar var mina fingrar som en klase skrynkliga, kalla och väldigt röda små korvar. Jag åkte hem och hade ont i magen en stund till.

På kvällen åkte jag, K och M till UR-huset för att sitta i publiken på "Fråga Olle". Den som hade beräknat hur många personer som skulle få plats hade uppenbarligen räknat lite fel, så det var trångt och obekvämt att sitta där. Och att titta på några personer som sitter och småpratar lite en stund kändes inte speciellt spännande. Det tog plötsligt slut och besvikelsen var stor. Tur att det var gratis.

Det var den dagen och nu sitter jag och smuttar på det sista av min ProViva. Förstår inte hur den kan vara slut redan, jag har druckit tre liter på tio dagar. Jag måste börja inse att det inte är drickbart godis, utan det är aktiv bakteriekultur som ska vara snäll mot magen.
Dyr sådan.


Nu hittade jag en magskola om olika magsjukdomar på ProVivas hemsida. Det kan jag gotta mig i lääänge!

Inga kommentarer: